gorące tematy
tagi
partnerzy w dziale

 

BuderusJunkers

Immergas 

  glen dimplex logo

 

logotyp partner serwisu E.ON Foton Hewalex

nVent     Galmet

Salus
   

EsbeRoth Polska

   Schiedel   Pipelife    

Kospel    NTS Energy

Stiebel Eltron Radox Radiators

Ferdom

Grupa Armatura

Imers
FENIX

logo Wilo
   De Dietrich

logo Daikin    Zakład Metalowo-Kotlarski SAS

REGULUS-system
  Instal-Projekt  Verano Konwektor

Intersoft
 

polecamy

Junkers - patron


Gwarancja na urządzenia grzewcze - o czym należy pamiętać

aktualizacja: 21-03-2017, 11:39 – artykuł promocyjny


Producenci urządzeń grzewczych - kotłów, pomp ciepła czy systemów solarnych udzielają kilkuletniej gwarancji na oferowane przez siebie produkty, dzięki której użytkownicy nie muszą obawiać się niespodziewanej awarii. Zyskują w ten sposób poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Aby móc skorzystać z oferowanej przez producenta gwarancji, należy jednak przestrzegać kilku ważnych zasad określonych w Warunkach Gwarancji konkretnego urządzenia.

 

Zakup u autoryzowanego partnera

 

Pierwszym z warunków, jaki zazwyczaj należy spełnić, aby uzyskać gwarancję producenta jest zakup kotła gazowego czy pompy ciepła, w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Zyskamy w ten sposób również pewność, iż dany system został dobrze dobrany do lokalu, w którym ma być zainstalowany.

Ważne!

Unikaj zakupu urządzeń grzewczych z niesprawdzonego źródła, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów.

 

MCR Home

De Dietrich Technika Grzewcza - wiszący kocioł kondensacyjny MCR Home

 

 

Instalacja i pierwsze uruchomienie

 

Warto również pamiętać, o tym, iż czynności takie jak: podłączenie urządzenia do instalacji i pierwsze uruchomienie urządzenia powinno być wykonane przez autoryzowaną firmę instalacyjną lub firmę serwisową. Dlaczego jest to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć. Pierwsze uruchomienie to kontrola podłączenia, regulacja wszystkich ustawień, sprawdzenie poprawności działania, zabezpieczeń oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji.

- Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, której dokonuje firma dokonująca uruchomienia - mówi Waldemar Matuszyński, Product Manager, De Dietrich Technika Grzewcza.

 

NeOvo Condens

De Dietrich Technika Grzewcza - stojący olejowy kocioł kondensacyjny NeOvo Condens

 

 

Przeglądy gwarancyjne i serwis

 

Kolejnym warunkiem, który należy spełnić, aby móc zachować gwarancję producenta, jest konieczność dokonywania przez autoryzowaną firmę serwisową regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je przeprowadzać autoryzowana firma serwisowa. Dzieki systematycznym przeglądom, zapewnimy sobie poczucie bezpieczeństwaoraz gwarancję sprawnej pracy systemu. Niekiedy usterki są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Mogą jednak przyczyniać się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi, a wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna.

W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.

 

Podstawowy okres gwarancji

 

Okres gwarancji jest uzależniony od producenta, typu urządzenia i rodzaju części. Najczęściej są to dwa lata, a na części szybko zużywające się 6 miesięcy. Jednak producent może ten okres dowolnie wydłużyć.

- W De Dietrich Technika Grzewcza oferujemy nawet 8 lub10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe - mówi Waldemar Matuszyński.

 

Przedłużona gwarancja

 

W przypadku, kiedy klient stwierdzi, iż okres podstawowej gwarancji jest dla niego zbyt krótki, może wykupić dodatkową, przedłużoną gwarancję na niektóre typy urządzeń. Wydłużając, dzięki temu okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów. Producent po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem. W przypadku wystąpienia awarii nie z winy użytkownika, producent w ramach umowy zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

- W De Dietrich taka gwarancja to DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Oczywiście dotyczy to tych elementów urządzeń, które w okresie gwarancji podstawowej nie są objęte gwarancją producenta taką samą lub dłuższą niż określona w programie DD Assistance, czyli 5, 7 lub 8 lat - mówi Waldemar Matuszyński. 
 

Kontakt w sprawie produktów:

BDR Thermea Poland Sp. z o.o.
tel. 71 71 27 400
www: www.dedietrich.pl
www.dedietrich-kotly.pl
mail: wyślij wiadomość


Zobacz także
Zestaw przyłączeniowy do kotłów FINbox

Zestaw przyłączeniowy do kotłów FINbox

Finish-A prezentuje gotowy zestaw przyłączeniowy do kotłów FINbox, który... ¬ więcej...

 
Wybierz grupę pompową od NTS Energy

Wybierz grupę pompową od NTS Energy

Promocyjne ceny grup pompowych, obniżone od 8 do nawet 22%, czekają w sklepie internetowym... ¬ więcej...

 
Nowe zestawy PRIMOBOX ACB 930 i 950

Nowe zestawy PRIMOBOX ACB 930 i 950

AFRISO poszerza gamę zestawów mieszających PrimoBox ACB o modele 930 i 950.... ¬ więcej...

 
All rights reserved © 2004-2022 instalacjebudowlane.pl      |      Powered by strony www introNet