
- Platforma merXu - ogrzewanie i hydraulika
- Wysokotemperaturowe pompy ciepła do grzejników
- Wielopalnikowe kotły kondensacyjne o konstrukcji modułowej
-
Kominy SLIM EKO do kotłów 5 klasy na paliwo stałe
-
Kocioł elektryczny do współpracy z fotowoltaiką
- Jak podłączyć ogrzewanie podłogowe z grzejnikiem?
- Elementy komina - z czego składa się przyłącze?
- ELIMINATOR PC407 Ferpro do czyszczenia instalacji
- Grzejnik kanałowy - rodzaje, montaż, ceny
- Porównanie elektrycznych źródeł ciepła
- Jak wybrać najlepszy sposób na ciepłą wodę?
- Ile kosztuje ogrzewanie domu pompą ciepła?
-
Zapobieganie skutkom twardej wody w domowej instalacji
- Dlaczego warto stosować w kotłowni grupy pompowe?
- Ciepła woda w kranie tanio i niemal od razu




Gwarancja na urządzenia grzewcze - o czym należy pamiętać
aktualizacja: 21-03-2017, 11:39 – artykuł promocyjny
Producenci urządzeń grzewczych - kotłów, pomp ciepła czy systemów solarnych udzielają kilkuletniej gwarancji na oferowane przez siebie produkty, dzięki której użytkownicy nie muszą obawiać się niespodziewanej awarii. Zyskują w ten sposób poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Aby móc skorzystać z oferowanej przez producenta gwarancji, należy jednak przestrzegać kilku ważnych zasad określonych w Warunkach Gwarancji konkretnego urządzenia.
Zakup u autoryzowanego partnera
Pierwszym z warunków, jaki zazwyczaj należy spełnić, aby uzyskać gwarancję producenta jest zakup kotła gazowego czy pompy ciepła, w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Zyskamy w ten sposób również pewność, iż dany system został dobrze dobrany do lokalu, w którym ma być zainstalowany.
Ważne!
Unikaj zakupu urządzeń grzewczych z niesprawdzonego źródła, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów.
De Dietrich Technika Grzewcza - wiszący kocioł kondensacyjny MCR Home
Instalacja i pierwsze uruchomienie
Warto również pamiętać, o tym, iż czynności takie jak: podłączenie urządzenia do instalacji i pierwsze uruchomienie urządzenia powinno być wykonane przez autoryzowaną firmę instalacyjną lub firmę serwisową. Dlaczego jest to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć. Pierwsze uruchomienie to kontrola podłączenia, regulacja wszystkich ustawień, sprawdzenie poprawności działania, zabezpieczeń oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji.
- Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, której dokonuje firma dokonująca uruchomienia - mówi Waldemar Matuszyński, Product Manager, De Dietrich Technika Grzewcza.
De Dietrich Technika Grzewcza - stojący olejowy kocioł kondensacyjny NeOvo Condens
Przeglądy gwarancyjne i serwis
Kolejnym warunkiem, który należy spełnić, aby móc zachować gwarancję producenta, jest konieczność dokonywania przez autoryzowaną firmę serwisową regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je przeprowadzać autoryzowana firma serwisowa. Dzieki systematycznym przeglądom, zapewnimy sobie poczucie bezpieczeństwaoraz gwarancję sprawnej pracy systemu. Niekiedy usterki są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Mogą jednak przyczyniać się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi, a wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna.
W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.
Podstawowy okres gwarancji
Okres gwarancji jest uzależniony od producenta, typu urządzenia i rodzaju części. Najczęściej są to dwa lata, a na części szybko zużywające się 6 miesięcy. Jednak producent może ten okres dowolnie wydłużyć.
- W De Dietrich Technika Grzewcza oferujemy nawet 8 lub10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe - mówi Waldemar Matuszyński.
Przedłużona gwarancja
W przypadku, kiedy klient stwierdzi, iż okres podstawowej gwarancji jest dla niego zbyt krótki, może wykupić dodatkową, przedłużoną gwarancję na niektóre typy urządzeń. Wydłużając, dzięki temu okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów. Producent po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem. W przypadku wystąpienia awarii nie z winy użytkownika, producent w ramach umowy zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.
- W De Dietrich taka gwarancja to DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Oczywiście dotyczy to tych elementów urządzeń, które w okresie gwarancji podstawowej nie są objęte gwarancją producenta taką samą lub dłuższą niż określona w programie DD Assistance, czyli 5, 7 lub 8 lat - mówi Waldemar Matuszyński.
|

![]() | Zestaw przyłączeniowy do kotłów FINboxFinish-A prezentuje gotowy zestaw przyłączeniowy do kotłów FINbox, który... ¬ więcej... |
![]() | Wybierz grupę pompową od NTS EnergyPromocyjne ceny grup pompowych, obniżone od 8 do nawet 22%, czekają w sklepie internetowym... ¬ więcej... |
![]() | Nowe zestawy PRIMOBOX ACB 930 i 950AFRISO poszerza gamę zestawów mieszających PrimoBox ACB o modele 930 i 950.... ¬ więcej... |

![]() Grzejniki kanałowe VERANO |
![]() Systemy z tworzyw sztucznych SBS |
![]() AG Grzejniki Design |
![]() Pompy ciepła Solsum |
![]() Urządzenia grzewcze Galmet |